Z jakich powodów powinno się zastanowić nad promocją własnej strony www
Prowadząc przedsiębiorstwo, wręcz bardzo niezbyt duże, w teraźniejszych czasach nie możemy istnieć bez strony www. Potrzeba istnienia w sieci dotyczy już całej gospodarki, począwszy od wielkich korporacji, a skończywszy na niewielkich jednoosobowych firmach usługowych. Można dosłownie stwierdzić fakt, że małe rodzinne przedsiębiorstwo tym bardziej potrzebuje promocji i dotarcia do potencjalnego klienta. Jakakolwiek forma promocji, czy to mała wizytówka w ogólnym portalu czy fachowa strona internetowa, zwiększa naszą reklamę o wiele procent. Nie trzeba też pomijać faktu ekonomiczności tej inwestycji. Jeżeli jesteśmy firmą startującą, dla której każda wydana złotówka się liczy, możemy korzystać z bezpłatnych serwerów, bezpłatnych stron czy też bezpłatnych wizytówek. Powinno się natomiast pamiętać, że w przypadku bezpłatnych albo nisko kosztowych portali, nasza obecność jest w bardzo wielu przypadkach nieeksponowana, jest ułożona obok wielu firm, instytucji o podobnej działalności co my. Ważnym aspektem jest również pozycjonowanie strony w najpopularniejszych przeglądarkach dostępnych na rynku internetowym, gdyż nasz klient w wielu przypadkach wyszukuje określonej słownej frazy usługi, produktu, który oferujemy.
Profesjonalne, płatne strony www mają tę przewagę nad darmowymi, że często są niepowtarzalne, zbudowane specjalnie dla danej firmy, nawet wtedy gdy mają wspólny silnik (schemat). Bardzo podobnie jak z gazetą, czy innym produktem medialnym, liczy się pierwsza strona tak zwana startowa, to ona powinna przykuć naszą uwagę. Klient który ją odnajdzie, przeważnie otwiera kilka podobnych, niemniej jednak zagłębia się w treść wyłącznie jednej, dwóch. Warto wspomnieć, że pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, jeżeli będziemy posiadać błędy, brzydką szatę graficzną lub źle wykonaną technicznie stronę (rozszerzone obrazki, zła strona kodowa) to ewentualny klient raczej nie wybierze mojej usługi, bez względu na cenę produktu, czy usługi, jaki oferujemy, gdyż będzie się bał bubla. Powinnaś również mieć świadomość tego dla jakiej grupy docelowej naszych kontrahentów chcemy dotrzeć, gdyż inaczej będziemy przygotowywać stronę adresowaną dla młodzieży, inaczej dla osób starszych tak samo jak równieżnaczej dla klientów na produkty normalnego użytku, a zupełnie inaczej dla produktów niszowych często elitarnych, ekskluzywnych. Powinno się również pamiętać o dostępności naszego klienta do Internetu.
W Polsce nie właściwie każdy dysponuje szerokopasmowym łączem, a można by nawet śmiało stwierdzić, że tego rodzaju łącze posiada mniejszość użytkowników globalnej sieci. Dlatego przy tworzeniu strony www musisz uwzględnić czy chcemy dużo animacji, zdjęć, muzyki, która spowalnia łącze, czy także najprostszą stronę informacyjną, która raczej jest nieciekawa dla oka, lecz prosta i szybka dla każdego odbiorcy. Można niewątpliwie połączyć obie, zadając pytanie na stronie startowej, czy użytkownik chce oglądać naszą stronę w wersji html (prostej, informacyjnej) czy też we flash’u (animacji) , ale ze względu na cenę takie usługi oferują zazwyczaj duże przedsiębiorstwa. Jako przykład przedstawmy jednoosobowa firmę remontowo- budowlaną. Jej klientami są w wielu wypadkach chłopcy i dziewczęta nie potrzebujące wykonywać wielkich inwestycji, dla których liczą się koszty, ale które żądają należycie wykonanej, profesjonalnej usługi. Teraz poleciłbym stronę internetową wykonaną w formie html’a z ewentualnymi małymi dodatkami flash’a. Powinien na niej znajdować się potencjalny cennik usług , a dodatkowo zdjęcia z realizacji wcześniejszych zamówień. Nawet jedna osoba nie będzie żądał od pojedynczego fachowca referencji z wielkich inwestycji, niemniej jednak każdy chciałby ujrzeć w jaki sposób wygląda usługa którą oferuje.