Czy samodzielne pozycjonowanie się opłaca?
###
Pozycjonowanie stron www – chyba prawie każdy użytkownik sieci Internet zetknął się już z tym pojęciem. Poza tym, wielu osobom wydaje się, że jest to dziedzina, którą można zajmować się zawodowo w praktyce bez żadnego doświadczenia. Ponieważ pozycjonowanie stron internetowych polega przede wszystkim na zdobywaniu linków, zatem coraz popularniejsza staje się opinia, iż pozycjonowanie nie jest niczym skomplikowanym, wystarczy jedynie siedzieć przed komputerem i spamować, gdzie się da. A to potrafi przecież każdy…
Tymczasem pozycjonowanie stron internetowych jest dziedziną, w której sukces odnoszą w rzeczywistości nieliczni. Osoby niedoświadczone, polegające na opiniach innych , a dodatkowo na informacjach dostępnych za darmo w Internecie, częstokroć swoimi nieudolnymi staraniami doprowadzają do tego, iż dana witryna zalicza tzw. filtr lub ban w Google. Gdy należy w późniejszym czasie wydostać witrynę z filtra lub bana, pozycjoner amator w wielu sytuacjach wycofuje się, nie mając pojęcia, co dalej robić. Tak zatem poleganie na niedoświadczonym pozycjonerze lub własnoręczne pozycjonowanie ma możliwość okazać się w całości nieopłacalne.
Aby ustrzec się przykrych konsekwencji związanych z nieumiejętnymi działaniami takich osób, warto skorzystać z usług kogoś polecanego przez znajomych, którzy mieli już okazję sprawdzić umiejętności danego pozycjonera. Najlepszym wyjściem jest jednak zapoznanie się z ofertą firmy, dla której pozycjonowanie stron internetowych to główna dziedzina działalności. Można wówczas posiadać stuprocentową pewność, że poczynione starania nie pójdą na marne, lecz przyczynią się do wzrostu obrotów majątkowych.
Niedużo osób zdaje sobie sprawę, że pozycjonowanie i public relations można z sobą łączyć i razem wytworzyć coś co będzie współgrało ze sobą doskonale. Zwiększając prócz tego sprzedaż naszego produktu. Jednak jak to należy zrobić?
Jak wiemy Public Relations w ogromnym stopniu korzysta z notek prasowych jako jednej z możliwości dotarcie do klienta z produktem. Bądź też drugim celem takiej notki jest kreowanie marki w oczach ewentualnych kupujących. Jedynym co trzeba zrobić to odpowiednie zoptymalizowanie danego artykułu prasowego dzięki, takiej optymalizacji nasza informacja dotrze do znacznie większej grupy zainteresowanym. Warto obsługiwać w takich artykułach bardzo niszowe słowa kluczowe. Dzięki temu pozycjonowanie wykona się prawie automatycznie. Drugą wielką zaletą takich artykułów jest fakt, że łatwo uda się w niego wpleść zagnieżdżone linki do naszej witryny. Takie linki wyglądają nadzwyczaj naturalnie, ponieważ nikogo wszak nie powinno dziwić, że w artykule o katalogu usług/produktów danej firmy znajdzie się odnośnik do niej.
W jaki sposób więc zauważyłeś PR i pozycjonowanie stron można ze sobą łączyć. Powiedziałbym wręcz, że trzeba to robić dla wspaniała firmy. Natomiast dlaczego firmy nie korzystają z takiej możliwości. Wydaje mi się, że nie mają odpowiednich kompetencji by ten potencjał wykorzystać.
Zapraszmy do spojrzenia na nasz katalog firm.