Nienaturalne linki – czy to jest groźne?
Dla pozycjonera próbujące reklamować daną stronę www na określone słowa kluczowe i sprawić, ażeby wyświetlała się w wynikach przeszukiwania pod konkretną frazę na wysokich pozycjach, najbardziej istotne jest zdobywanie cennych i wartościowych odnośników. Najlepiej też, żeby były to w pełni naturalne linki lub doskonale takie udające, umieszczane na tematycznych witrynach z wysokim TR, zaindeksowane przez roboty Google , a ponadto mające dużą moc SEO, przenoszoną potem na docelową witrynę.
Jednym ze sposobności na ichniejszym zdobycie jest umieszczanie specjalnych artykułów na wybranych wortalach www, gdzie w treści takich tekstów zamieszcza się link do witryny ukryty pod konkretnym anchorem. Nie są to z całą pewnością typowe artykuły sponsorowane, jakie wyszukać można na wielu wortalach internetowych, ale w każdej sytuacji zwiększają one tematyczną moc ukrytego w nich linka. Dzięki temu pozycjoner skutecznie może unikać zjawiska ściganego przez Google, jakim są nienaturalne linki kierujące do danej strony. Nienaturalne w tym wypadku oznaczają odnośniki umieszczane na „podejrzanych” stronach, klasyfikowanych przez wyszukiwarkę jako niedużo wartościowe, nietematyczne, niskiej jakości a w pewnych sytuacjach wręcz jako typowe strony spamowe. Największą moc reklamową – i jedną z większych, jeśli chodzi o kontekst SEO – mają jednak linki umieszczane w treściach wspomnianych wyżej artykułów sponsorowanych. Dzięki nim internauci trafiają na docelową stronę dwoma sposobami – klikając w ukryty link oraz czytając treść tekstu i zapamiętując nazwę firmy lub produktu.